להיכנס לדירה חדשה ולהישאר בבית

בני הזוג, הם מכרים קודמים של המעצבת. לאחר שהילדים התבגרו ועזבו את הבית הם התלבטו אם לעבור לדירת קבלן חדשה או להישאר בדירתם הנוכחית והוותיקה ופנו אל המעצבים אורלי רגב ומתן קוה ליעוץ.

לאחר שבדקו עם מספר חברות קבלניות לגבי רכישת דירה חדשה, החליטו בני הזוג להישאר בדירתם הקיימת בעלת 3 כיווני אוויר, הממוקמת במרכז הישן של העיר ראשון לציון, במרחק הליכה רגלית לקניון, מרכז התרבות ובתי קפה.

 

דירות חדשות שבדקו בני הזוג באזור לא התאימו לצרכיהם. הן לקו בחסר בחניות, חדרי המדרגות והמעליות היו קטנים לטעמם, ומיקומן בשכונות מחוץ למרכז העיר מצריך נסיעה ומציאת חנייה בעבור כל יציאה מהבית, גם לסידורים קטנים. מה גם שהדיירים בבניין הוותיק מכירים זה את זה במשך שנים וועד הבית פועל בשיתוף ובסיוע כולם.

 

לאחר הבירורים שעשו והבינו שבעבור דירה חדשה הם ישלמו מיסים גבוהים מאוד, הם החליטו להשקיע סכום כסף זהה בשיפוץ ושדרוג משמעותי בדירתם הקיימת. 

 

הדירה ממוקמת בקומה השישית ברחוב וולפסון ולה חזית דרומית וכיווני רוח ממזרח ומצפון.

שיפוץ הבית נמשך כחמישה חודשים אינטנסיביים בהם בחרו בני הזוג להישאר ולהתגורר בביתם, וכתוצאה מכך תוכנן השיפוץ בשלבים – תחילה בחלק הציבורי ולאחר מכן באזור החדרים.

 

 

מטבח

הבקשה הראשונה של בני הזוג היתה לפתוח ולהרחיב את המטבח הקיים.

 

הקיר שחצץ בין המטבח לסלון בוטל והמטבח המיושן הוחלף במטבח מודרני, בעל משטח קוריאן ולבקשת בעלת הבית עוצב בקו חלק, נקי ובהיר.

 

צילום: אלעד גונן 

 

צילום: אלעד גונן 

 

פתיחת חלל המטבח אפשרה ביטול של ארונות האחסון הגבוהים לטובת אחסון נמוך, נגיש ונוח יותר.

 

כמו כן הרחבת החלל מאפשרת היום פתיחה של שולחן האירוח ללא צורך להזיזו.

 

בר הישיבה לארוחות היום יום של בני הזוג שתוכנן מקוריאן כחלק מעיצוב המטבח, תוחם את חלל המטבח ומפריד בינו ובין החלל המרכזי אך שומר על זרימה בין שני החללים.

 

המטבח לפני השיפוץ

 

 

החלל המרכזי

הבית היה חשוך ובו ריהוט כבד וכהה, אחד הדברים העיקריים שנדרשו המעצבים לעשות היה לפתוח את החללים ולהאיר את הבית באמצעות אור טבעי והוספה של גופי תאורה.

 

החלטות נוספת שהתקבלו היו החלפת הריצוף בכל הבית לריצוף בגוון אפרפר גרז'י, החלפה של חלונות האלומיניום הכהים במסגרות בהירות וייצור בנגרות, ארונות אחסון מודרניים חדשים בכל הבית.

 

מערכות החשמל והאינסטלציה חודשו, התקרה הונמכה ושולבו בה תאורה ומערכות שמע מתקדמים.

 

צילום: אלעד גונן 

 

 

 

אחד האתגרים שעמדו בפני המעצבים היה שילוב הריהוט העתיק והאיכותי של בני הזוג, אותו ביקשו לשמור, עם ריהוט ואבזור מודרניים ועדכניים.

 

מערכת הישיבה בסלון הוחלפה בספות מודרניות בצבעים חיים ובהירים יותר, אליהן הותאם שולחן זכוכית מעוצב ושטיח בגוונים מתאימים, כשכל אלה משתלבים יחד עם השידה וויטרינת העץ העתיקות וביחד יוצרים אווירה קלילה ונעימה. התמונות האהובות על בני הזוג מוסגרו מחדש במסגרות עץ בעלות גוון מוזהב המוסיף יוקרתיות ומשתלב היטב עם פלטת הצבעים החדשה בדירה.

 

צילום: אלעד גונן 

 

 

גם את פינת האוכל התבקשו המעצבים לשמור ואכן לאחר ההחלפה של מסגרות האלומיניום בפינת האוכל לגוון בהיר יותר,  הוספה של תאורה ואבזור ופתיחת החלל שסביבה, התקבלה פינה גדולה ומרווחת הרבה יותר.

 

צילום: אלעד גונן 

 

המדרגות בין המפלס הציבורי לפרטי מורכזו ואת המעקה הבנוי מחליפה משרביית ברזל ייחודית היוצרת חציצה עדינה בין החלל המרכזי וחדרי המגורים, אך יחד עם זאת נשמרת הזרימה בין החללים והאווירה הקלילה והאוורירית של העיצוב כולו.

 

צילום: אלעד גונן 

 

 

פינת הטלוויזיה מאחורי המדרגות עוצבה מחדש אף היא: הריהוט הכהה שהיה לפני כן הוחלף בכוננית בהירה ונמוכה, נוספה ויטרינת זכוכית תוך ניצול נישה שהתקבלה בקיר החדש והטלוויזיה נתלתה על הקיר.

 

צילום: אלעד גונן 

 

 

חדר השינה

חדר השינה ומקלחת ההורים תוכננו מחדש. על מנת למקסם את גודלם - ארון הקיר הישן הוחלף בארון זכוכית מקיר לקיר והטלוויזיה שולבה בתקרה בזווית הנוחה לצפייה בשכיבה.

 

המיטה הוחלפה במיטה רחבה עם גב מיטה מרופד ונוח, ולצידי המיטה נוספו בנגרות, שידות מיטה מודרניות וגדולות מהקודמות.

לסיום, נוספה בפינת חדר השינה נישת איפור מפנקת אשר תוכננה במיוחד עבור בעלת הבית.

 

 

צילום: אלעד גונן 

 

 

קיר הרחצה הצמוד לחדר השינה של ההורים הוחלף בדופן זכוכית מעוטרת, המאפשרת כניסת אור טבעי נוסף לחדר השינה.

 

צילום: אלעד גונן 

 

צילום: אלעד גונן 

 

רצפת המקלחת הוחלפה באריח גרניט פורצלן דמוי פרקט הממשיך מחדר השינה אל תוך חדר הרחצה ומייצר תחושת המשכיות;  ארון הכיור הישן הוחלף בארון כיור מודרני המשולב במשטח וכיור קוריאן.

 

חדר הרחצה לפני ואחרי 

 

 

המקלחת הראשית הוגדלה אף היא על חשבון חדר השירות שהיה צמוד אליה, ארון השירות ומכונות הכביסה והמייבש, הוכנסו כולם בתוך נגרות אחת בעלת חזית נקייה.

 

 

עיצוב

אורלי רגב - 0507634620 / orlyregev1234@gmail.com 

מתן קוה - 050-8803224 / kamatan@gmail.com